Recent Complaints and Negative Reviews (605 reviews)



The Worst

(2 / 5)

  The plan price seemed okay so I went with them but gosh, the worst customer service and bill delivery system. My bill was always late, missing or non existent. Their agents are uninformed and basically just unequipped to do anything, they will not work with any situation, not even in the middle of a pandemic, for a healthcare worker with covid positive residents in the house after they failed to send the bill. The worst choice I ever made.

DW
February 9th, 2021



Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

AEP Needs an Overhaul

(2 / 5)

  We have been in Athens, OH for 2 years now. It feels like we are living in a developing country where there are regular power outages. So far we have had over 4-5 power outages, with one of the outages for over 24 hours in freezing winter weather. Their prices are ridiculously high. We were paying $178/month, and all at once we went up to $360/month and it is not because of wattage usage but because of services in our area. Do not recommend AEP at all.

Steve M
February 5th, 2021



Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Direct Energy

(2 / 5)

  I was trying to have service shut off at one address and switched to another address. What a nightmare. I wanted service at new address on January 29th and electricity shut off at old address on February 2nd. I was on the phone for over an hour and a half and went through 4 people. Finally I told them to shut off service at old address on February 2nd and would find another provider for new address. I will NEVER use Direct Energy again

Katherine OBrien
January 26th, 2021

Hello Katherine. We are truly sorry for the difficult situation you experienced and we are deeply saddened to know that we have lost you as part of our family. If there's anything we can do for you, please feel free to contact us anytime through any of our communication channels and we will do our best to solve any concern you may have. We look forward to the opportunity to serve you again in the future. Please take care and be safe! - Sophie / Digital Care

Responds January 27th, 2021


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Beware new scheme from the company (probably others)

(2 / 5)

  When my last contract ended, they did not send any notice of my rates going up. This time, they sent me a notice to renew by a date last month. So, I chose to renew with another company this month, but they are informing me of a $200 fine for renewing a few months early. I was a complacent customer for 20 years, but never again.

Marc S.
January 15th, 2021

We are sorry to hear about your negative experience with us, and appreciate your feedback. We would greatly appreciate the opportunity to learn more about your experience. Please send us an email at Feedback@GreenMountain.com with your account #, REF #1831 and additional information.

Responds January 19th, 2021


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

low price and you get what you pay for

(2 / 5)

  Due to serious health issues in the household we ended up on disconnect notice. Moderately easy online payment option was removed due to the disconnect notice. Long menu tree to long wait to speak with non-native English speaker (had to repeat multiple sentences due to mispronunciation and weird syllable inflections; not an accent thing, clearly a lack of knowing the words except by reading them thing) to ANOTHER wait to use an automated system "to protect my personal information" and then YET ANOTHER long wait to speak to the representative again. I researched and compared plans during the waits. I'll be paying slightly more per therm with a lower monthly fee and 6 month term.

Corey
December 29th, 2020



Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Low price and you get what you pay for

(2 / 5)

  Had some serious issues and ended up on a disconnect notice. ONline payments were taken off due to the disconnect notice. Long menu tree to get a long wait to speak a non English speaking (understandable if you listen very closely and they repeat every third sentence 2-3 times) representative. Then, "to protect your private information" you go an automated system where you wait AGAIN for an automated service where you enter all the data on the wonderful cell phone keyboard, and then you go back and wait YET AGAIN for the representative. I researched and compared plans during all that wait time. I'll be changing providers.

Corey
December 29th, 2020



Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions